Fin ponny <3

Idag har vaknade jag ur en äcklig mardröm. Kändes som jag med i andra världskriget och var jude. Helt sjukt vad hemsk känsla det var. Ville inte somna om och drömma vidare så jag gick upp. Klockan var redan 10 i 10 ;)
Jag käka frukost och kollade på filmen det regnar köttbullar (y) haha
Har sett filmen förut. Lite innan 12 satt jag och funderar på om jag verkligen skulle orka åka till körskolan eller inte. Men jag gjorde det i alla fall. Glad att jag gjorde det. Blev nästan klar med alla prämar :) Snart bara datatesterna kvar. Vet inte hur många dom är. Vi får se!
Mamma kom och hämta mig vid kvart över 4. Då hade hon hämtat mig jacka som krk hade tryckt fel på med mitt namn. Men nu har jag rätt namn. Den passa bra också. 
På väg hem åkte vi och tog in hästarna. Sedan åkte vi och handla och åt mat.


Sedan åkte vi tillbaka till stallet. Jag skulle hoppa för första gången på väldigt länge. Det var underbart kul :D Hoppade även utan martingal. Det gick över förväntan. Tror nästan han hoppade lite bättre utan? Kändes lite som det men vet inte. Jag hoppade först en kombination/seire. Alltså först en travbom till ett litet kryss sedan ett galoppsprång och ett räcke. I början vart det för nära mellan krysset och räcket så han rev. Men drog ut det lite då blev det perfekt. Han hoppade riktigt bra. Efter några språng drog vi ihop så det blev en oxer. Den var han lite osäker på först men sedan blev det riktigt bra. Fick till riktigt fina språng. Jag tränade på hur jag red och min sits över hindrena. 
Något jag måste börja tänka på. 

Nöjd över ponnyn i dag <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0