Dressyrträning

I dag har jag varit på dressyrträning. Vi flyttade träningen eftersom då vi brukar träna skulle de vara stor häst dressyr och då fick vi en tid nu i stället och det blev mycket bättre för mig :) 

Idag skulle vi träna lite på saker som hade med programet att göra. Så vi tränade på att länga traven. Cocktail var väldigt seg och ville inte alls. Han började komma igång i slutet. Funderar på om han var kissnöd eller om han vara hade en seg dag. Haha, han var väldigt fin igentligen men jag fick mest bara sitta och kämpa med att få han framåt. Väldigt jobbigt när man redan fick driva som bara den i arbetstrav sen skulle det bli mellantrav. Mina ben dog. Kul :D Jag tänkte väldigt mycket i dag på att ha mina händer stilla mer. Jag sitter ofta och flipplar i munnen på cocktail och oftas stör honom. Det måste bli ändring. Astrid tjata ganska mycket på de så det är bra ;) Vi träna på att öka i galoppen också. Först gjorde vi en del från ett LB program och det gick typ bra. Jag har fortfarande svårt att få volterna jämna och rätt storlek. Efter det jobbade vi igång dom mer i galoppen på en volt eftersom de tydligen inte var helt igång där. Cocktail var asfin ett tag där. Värsta känslan. 

Sen gjorde vi en till galopp övning där vi skulle göra ökad galopp typ halvt igenom på halva banan och sedan fortfätta i förvänd galopp till nästa bokstav. Det var svårt i början men blev mycket bättre efter ett tag ;) Blev riktigt nöjd med några gånger:) <3

Helt okej träning. Hade typ gett upp lite först men sen blev han så fin så jag kunde inte vara sur på hans insats ;)<3

Bild från en film från förra dressyrträningen =)<3 Min snyggis som är värsta dressyrpållen <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0