DIV 3 Dressyr

I går kom jag hem från en underbar vecka i Polen. När jag kom hem red jag och duscha och gjorde cocktail fin och utrustningen fin :) Hann till och med packa upp i går också :)


I dag var det första omg i div3 laget i dressyr. Jag hade min start kl 14.00 och köpings första ryttare var ut kl halv 1 så vi åkte dit och kollade på henne och sen var det bara fixa Cocktail och börja rida fram. I början var han seg och trög men jag tog på sporrarna och fick fram honom mycket bättre då. Jobbade med att få fram baken och få ner huvudet och få honom lugn det blev bättre och bättre. Valde att inte ta så mycket galopp på framridningen då han gärna bli för pigg och för hög i formen.


På bannan var han väldigt fin. Inridningen var jättebra inte helt i form men rak blev den. Volterna i trav var nice. Galoppen var jag inte helt nöjd med. Första galoppen var helt okej tills vi red ur volten och jag glömde skänkla på så han brött av för tidigt. Efter den galoppen vart han högre i formen men helt okej. Innan halten skritta jag lite och sen gjorde halt. Det blev en kamel halt... Haha, jaja väldigt nöjd i alla fall med ritten. Fick 61,48 % och väldigt nöjd eftersom det var godkänd procent det var min tredje lokala tävling. 


För de andra i laget så gick det super bra. Johanna kämpade så bra fast hästen vägra gå i närheten av domaren. För Lovisa och Alexandra gick det super bra dom fick över 70% så laget fick en tredje plats av 8:a lag :D<3 Vi är gryma!!!


Från idag <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0